De naam van onze school is een mooie metafoor voor het bouwen aan een nieuwe school, gelegen in het MFA. De Lier (ladder) is een middel om van het ene niveau naar het andere te komen.

Het unieke van elk kind
‘Ieder kind is uniek,’ zegt directeur Debby Broeren. ‘Vanuit het unieke van elk kind willen wij de leerlingen begeleiden in hun ontwikkeling. We willen hen helpen het beste uit zichzelf te halen. Wij willen de kinderen een gevoel van eigenwaarde en zelfrespect meegeven en hun eigenheid benadrukken. Hierbij gaan we zoveel mogelijk uit van hun belangstelling waardoor zij experimenterend, zelfontdekkend en/of zelfsturend bezig zijn. Om zo zelfstandige, sociaal evenwichtige en gelukkige mensen te worden.’

Sociale ontwikkeling
Op De Lier leren en ontwikkelen kinderen vaardigheden die nodig zijn om op een goede manier met anderen om te gaan. En om bij te dragen aan de samenleving. Het gaat om vaardigheden zoals samenwerken, ruzies oplossen en jezelf weten te redden. Dankzij deze vaardigheden is het fijn en veilig op school en verbeteren de leerprestaties. Kinderen nemen op een positieve manier deel aan de maatschappij.

Goed contact
Wij vinden het ook heel belangrijk dat er een goed contact is tussen ouders en school. Wij proberen ouders optimaal te informeren via onze schoolgids en uiteraard via de gesprekken naar aanleiding van de vorderingen van de leerlingen. Ouders kunnen ook op school helpen. Bijvoorbeeld bij Jeelo-activiteiten.

Jeelo
Jeelo is een geïntegreerde methode voor wereldoriëntatie. Bij Jeelo komen vakken als aardrijkskunde, geschiedenis, natuur, techniek, leefstijl, EHBO, verkeer, tekenen, handvaardigheid en drama in samenhang aan de orde. Deze vakken bieden we in projecten schoolbreed aan.

store